Feestelijke heropening Eenhoorn Amersfoort!

Gastgeverschap met inhoud tijdens Grand opening Eenhoorn Amersfoort

Al bij de ingang naar de parkeerplaats opgewacht worden door gastvrouwen met een paraplu (het zou kunnen gaan regenen) is tekenend voor het optimale gastgeverschap waar de Regardz Hospitality Group naar streeft. Eén van de Regardz locaties, Eenhoorn Amersfoort heropende afgelopen dinsdag 7 oktober haar deuren na een flinke restyling die werd toegelicht door directeur Agatha Kleis met o.a. een nieuw restaurant in de lobby gericht op (geur)beleving (versgebakken brownies en brood), een multifunctionelere grote zaal, restyling van de foyer, livestreaming en notuleerservice. Kortom: klaar voor zakelijk en ondernemend Nederland om elkaar te blijven ontmoeten.
 
 

Inhoudelijk sterke bijeenkomst Alleen een heropening is niet voldoende om zakelijke klanten, meetingplanners en congresorganisatoren uit de stoel te krijgen, maar een sterk inhoudelijk programma maakt het interessant en verantwoord om te komen. Drie sprekers droegen daaraan bij: Leiderschap 2020 Grand OpeningGerard van Vliet, directeur Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD), sprak over de uitdagingen die op ons af komen en wat in deze snel veranderende maatschappij verwacht wordt van leiders. De huidige generatie Y is opgegroeid met alle mogelijke vormen van beeldschermen. Dat betekent dat ze heel goed virtueel contacten kunnen leggen, maar face to face is lastiger. Deze jonge mensen bindt je niet meer met een mooie leaseauto o.i.d maar deze jonge mensen moet je verbinden en laten groeien. Als leider moet je in deze technologische samenleving geen autoriteit uitstralen, maar authenticiteit. Je moet mensen kunnen raken en inspireren, vervolgens krijg je vertrouwen waarmee je mensen verbindt en voor je wint. Over de toekomstige manier van vegaderen is van Vliet heel helder: “Hoe digitaler de communicatie, hoe meer behoefte aan ontmoeten” Uit onderzoek blijkt inmiddels dat 95% van de professionals elkaar wil blijven zien. State-of-the-heart hospitality Grand OpeningLuc van Bussel, bestuursvoorzitter Regardz, straalt al veel van bovengenoemd type leider uit en hield een inspirerend verhaal over wat service en gastgeverschap echt inhouden. Regardz wil goed zorgen voor Zakelijk Nederland en Luc stelt hoge eisen aan het door hemzelf uitgekozen personeel. Alles draait daarbij om mensen die verbinding met elkaar zoeken en elkaar letterlijk aanraken. In zeven stappen wil Regardz naar State of the Heart Hospitality, de kernwaarden van de organisatie:  

  • Bereikrijk: het vermogen om iedereen met open armen te ontvangen;
  • Binnenvoelbaar: het vermogen om hartverwarmend te zijn;
  • Luistergeving: Het vermogen om oprecht aandacht te schenken;
  • Oplosselijk: het vermogen ieder probleem op te lossen;
  • Verrasvast: het vermogen om verwachtingen te overtreffen door creativiteit;
  • Verwenzaam: het vermogen om harten te veroveren; durf elkaar aan te raken;
  • Teruglustig: het vermogen om een goede vriend te zijn;

Met bovenstaande begrippen geeft Regardz z’n visitekaartje af. Verrassing als slot Grand OpeningTot slot een niet van tevoren aangekondigde spreker, een verrassing dus. Marja van Bijsterveldt, de directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds, hield een enthousiast verhaal waarom het zinvol is om dit mooie Fonds te ondersteunen, net zoals Regardz sinds 2013 doet. Ook bij dit Fonds staan hospitality, gastvrijheid en hartelijkheid centraal. Tijdens de afsluitende borrel bracht Regardz deze begrippen meteen in de praktijk: het was een hartverwarmende bijeenkomst. Bron: CongresWereld