Meestgestelde vragen

Het organiseren van een bijeenkomst is veelomvattend. Onze FAQ geeft antwoorden op veel voorkomende vragen en voorziet je van tips waar mogelijk.

Algemeen

Je bent uiteraard van harte welkom voor een locatiebezoek! Hiervoor kun je een afspraak maken met ons via reserveringen@eenhoornamersfoort.nl of 033 – 467 37 30.
Eenhoorn Amersfoort beschikt over 32 zaaloplossingen. Er is altijd een ruimte die past bij jouw bijeenkomst.
Alle zalen in te richten naar jouw eigen wensen. Laat vooral aan ons weten welke wensen je hebt, wij kijken graag samen met je naar welke opstelling en ruimte het beste bij jouw wensen past. Neem vrijblijvend contact met ons op.
Ja, op onze begane grond beschikt Hartig over vrije plekken om even te kunnen werken. Wil je liever een aparte ruimte? Neem contact met ons op.
De zalen van Eenhoorn Amersfoort zijn voorzien van een rustige, natuurlijk uitstraling met daarbij passende decoratie. Wil je dit uitbreiden? Wij hebben diverse partners waar wij goed contact mee hebben en kunnen voorzien in allerlei soorten decoratie of bloemen. Deel vooral jouw wensen met ons, wij zorgen graag voor een passend voorstel.
Eenhoorn Amersfoort is een full service locatie, onze zalen zijn altijd voorzien van diverse faciliteiten. Onze zalen beschikken over tafels en ergonomische vergaderstoelen, flipover, beamer of LCD scherm, notitieboekjes en potloden. Om je op weg te helpen tijdens jouw bijeenkomst is er ook een meetingkit aanwezig met daarin o.a. stiften, post-its en plakband.
Uiteraard zijn onze collega’s altijd het eerste aanspreekpunt om jouw gasten te verwijzen naar de juiste zaal of ruimte. Daarnaast maakt het narrowcasting systeem in ons pand je wegwijs. Op elke verdieping hangt een scherm waarmee wij jou en jouw gasten naar de juiste zaal verwijzen.

Wij richten ons op de zakelijke markt en organiseren zodoende alleen zakelijke bijeenkomsten, zoals vergaderingen, evenementen, workshops, trainingen of bedrijfsfeesten. 

Op iedere verdieping en in iedere vleugel zijn er verschillende toiletgroepen aanwezig. Ook beschikken wij op de begane grond over een invalidetoilet.
Eenhoorn congrescentrum beschikt over 32 zaaloplossingen. Van kleine vergaderingen tot grote congressen of evenementen, wij hebben voor elke bijeenkomst een ruimte. Vergaderingen en congressen zijn mogelijk van 3 tot 350 personen. We zijn ook uitstekend geschikt als evenementenlocatie, dan kun je bij ons terecht tot 900 personen. Wil je meer informatie over onze ruimtes en/of de beschikbaarheid controleren voor jouw bijeenkomst? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Uiteraard! Hier kun je de plattegrond van onze locatie vinden.

Bereikbaarheid

Eenhoorn Meeting Center Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 2
3818 LH Amersoort
033 – 467 37 30
welkom@eenhoornamersfoort.nl

Wij zijn een congreslocatie en zijn in principe alle dagen van de week geopend van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Onze openingstijden hangen dus af van onze opdrachtgevers en de bijeenkomsten die wij faciliteren. Wil je ons spreken, dan kun je ons het beste bellen of mailen op werkdagen. Van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur zijn wij in ieder geval altijd telefonisch bereikbaar op 033 – 467 37 30.
Eenhoorn Amersfoort ligt midden in het land in de provincie Utrecht op de kruising van de A28 en A1. Centraler in Nederland kan bijna niet. Met de auto zijn wij dan ook goed bereikbaar. Kijk vooral op onze pagina voor alle parkeerinformatie. Daarnaast ligt onze locatie recht tegenover het centraal station van Amersfoort. Wij kunnen het je van harte aanraden om met het openbaar vervoer (OV) te komen.
Wij hebben maar liefst 114 parkeerplekken waarvan 8 parkeerplekken met een elektrisch oplaadpunt. Als je de Barchman Wuytierslaan 2 invult op jouw navigatie kom je automatisch terecht bij onze parkeerplaats. Kijk vooral op deze pagina voor alle parkeerinformatie.
Ons parkeerterrein is voorzien van 8 oplaadpunten voor elektrische auto’s.

Met onze ligging tegenover het station zijn wij erg makkelijk te bereiken met het OV. Met 85 stappen ben je vanaf het centraal station bij de Eenhoorn!

De Eenhoorn is goed toegankelijk voor mindervaliden. Alle verdiepingen zijn met een lift bereikbaar. De Eenhoorn beschikt over een mindervalide toilet op de begane grond. Hulphonden zijn ook toegestaan.
We hebben veel verschillende zalen en vaak is er wel een zaal beschikbaar. Neem vooral vooraf contact met ons op zodat wij rekening kunnen houden met jouw situatie.
Wanneer wij spullen van onze gasten vinden, bewaren wij dit bij onze gevonden voorwerpen. Ben je iets kwijt geraakt? Neem dan vooral contact met ons op, wij helpen je graag waar mogelijk.
Congrescentrum Eenhoorn beschikt niet over hotelkamers, maar wij hebben goede contacten met hotels in de buurt. Neem vooral contact met ons op, wij regelen het graag voor!

Online en Hybride opties

Ja, wij faciliteren ook online vergaderingen, trainingen en andere bijeenkomsten. Daarvoor hebben wij diverse techniek in huis, zoals verschillende Logitec MeetUp camera’s. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Wanneer je een online vergadering wilt hosten via Skype of Teams is het belangrijk dat je zelf een account hebt. Voor Skype en Teams faciliteren wij alleen de hardware, zoals bijvoorbeeld de zaal, camera en het geluid. Je dient zelf de online meeting aan te maken.

Via Zoom kunnen wij wel een online meeting voor je aanmaken/hosten. Dit zullen wij vooraf voor je moeten instellen, neem daarom ruim van tevoren (minimaal één week) contact met ons op. Wij nemen vervolgens graag de mogelijkheden met je door.

Ja, het is mogelijk om bijeenkomsten te livestreamen vanuit onze locatie. Wij beschikken over diverse mogelijkheden voor hybride en online evenementen. Samen met onze AV partners hebben wij diverse (hybride) livestream pakketten samengesteld zodat we voor elke bijeenkomst de gepaste oplossing hebben.

Voor kleine en middel grote bijeenkomsten beschikken wij over Logitec MeetUp camera’s, welke eenvoudig gekoppeld kunnen worden aan een laptop voor online vergaderingen via Zoom, Skype of Microsoft Teams.

Voor grotere congressen of evenementen kun je het beste terecht in STUDIO33. Deze zaal is in de basis al voorzien van vele technische voorzieningen zoals een podium, licht, geluid en een beamer. Voor een livestream of hybride evenement kunnen wij dat uitbreiden met camera’s en eventueel een complete regie. Dit doen wij in samenwerking met onze AV partner. Op deze manier kunnen wij maatwerk leveren en beschikken altijd over up-to-date en moderne faciliteiten. Neem vooral contact met ons op voor de mogelijkheden.

Food & Beverages

Wij zijn een full-service locatie met een eigen keukenteam en verzorgen bijeenkomsten daarom inclusief catering. Het is dan ook niet toegestaan eigen catering mee te nemen.
Natuurlijk houdt ons keukenteam rekening met eventuele dieetwensen of allergieën van jou of jouw gasten. Deze ontvangen wij graag minimaal een week voor aanvang van de bijeenkomst. Wij vragen je dit door te geven aan jouw contactpersoon bij de Eenhoorn.

Bent je als gast aanwezig op een bijeenkomst die gehouden wordt bij de Eenhoorn? Geef jouw dieetwensen of allergieën dan op tijd door aan de organisatie van jouw bijeenkomst.

Wanneer je te gast bent bij de Eenhoorn kun je gerust voor jouw bijeenkomst bij ons terecht voor een kopje koffie of thee, dat kan bij Hartig op de begane grond. Wil je na uw bijeenkomst een hapje blijven eten? Dan vinden we het fijn als je dit ons vooraf wilt laten weten zodat wij er rekening mee kunnen houden.
De Eenhoorn is sinds 2020 Green Key Goud gecertificeerd. Dit is het hoogste niveau dat Green Key erkend. Het tegengaan van verspilling is een onderdeel waarop Green Key een locatie beoordeeld. Zo hebben wij o.a. een no-waste policy om te zorgen dat wij zo min mogelijk verspillen. Op deze manier proberen we elke dag te werken aan een duurzamere wereld. Wij hebben onze ambities met betrekking tot duurzaamheid beschreven in onze MVO-verklaring. Deze kun je hier lezen.

Reserveringen

Mocht je in aanloop naar de bijeenkomst toch meer zalen of grotere zalen nodig hebben dan in eerste instantie gedacht, dan denken wij graag met je mee over een passende oplossing. We kunnen op voorhand niets beloven, neem vooral contact met ons op. Wij kijken graag wat we voor je kunnen doen!
De Eenhoorn beschikt over een ruimte voor de opslag van spullen die nodig zijn voor een komende training, congres of evenement. Laat het ons wel even vooraf weten, vooral als het groot of veel is. Dan zorgen wij ervoor dat jouw spullen in de juiste zaal staan voorafgaande aan jouw bijeenkomst.
Onze algemene- en reserveringsvoorwaarden zijn altijd onderdeel van de offerte die je van ons ontvangt. Ze staan ook hier op onze website.

Duurzaamheid & MVO

Bij de Eenhoorn doen we er alles aan om ons afval te scheiden. Zo zamelen wij papier-, gft-, plastic-, glas en restafval apart in.

De Eenhoorn is sinds 2020 Green Key Goud gecertificeerd. Dit is het hoogste niveau dat Green Key erkend. Eten en drinken is een belangrijk onderdeel waarop Green Key een locatie beoordeeld. Dat wil niet zeggen dat al ons eten biologisch is. Maar wij streven er wel naar om zo duurzaam mogelijk te werken en ons daar elke dag in te verbeteren. Wij hebben onze ambities met betrekking tot duurzaamheid beschreven in onze MVO-verklaring. Deze kun je hier lezen.

Maatschappelijke betrokkenheid vinden we belangrijk. We hebben dan ook een aparte pagina gewijd aan alle initiatieven waar wij bij betrokken zijn. We nodigen je graag uit om hier meer over te lezen.